Brev:
Tilskud til flaskebarn?
3. september 2011
Alder:
6 mdr.
Tilskud til flaskebarn?
Hej Helen,
Først og fremmest tusind tak for en super brevkasse! Du er den jeg tyer til når der er "problemer" med lillemanden :)
Min dreng han er nu 6 måneder. Han blev ammet fuldt ud den første halvanden måned, så supplerede jeg med flaske og til sidst var han kun på flaske, da min mælkeproduktion stoppede helt. For en måned siden introducerede vi ham for grød, og det må siges at det var meget vellykket!
Han fik dog en del problemer med maven, så han begyndte at få lactulose. Nu er maven fin igen, men synes at det grød var lidt for hårdt for hans lille mave, så nu er jeg gået over til hjemmelavet mos. Primært gulerod/kartoffel med en lille ske pæremos i. Jeg koger grøntsagerne, moser dem og tilsætter smør... Han får ca. 1-1½ dl to gange dagligt. Resten af tiden får han flaske.
Mit spørgsmål går ud på om han har brug for et tilskud, også fordi han som sagt aldrig rigtig blev ammet. Vores egen sundhedsplejerske har aldrig sagt noget om det, men nu er jeg pludselig i tvivl. Han får d-dråber, men hvad med jern, fiskeolie osv? Jeg synes man hører så meget om de ting i øjeblikket, og jeg vil jo gerne have at lille Storm får det han skal.
Han er sund og rask og vejer og vokser som han skal...
Bedste hilsner fra Louise :)